Nowy przystanek Radom Południowy: budowa już ruszyła!

W Radomiu rozpoczęła się długo wyczekiwana budowa nowego przystanku kolejowego, który ma znacząco wpłynąć na rozwój lokalnej infrastruktury. Radom Południowy, bo taką nazwę nosi inwestycja, stanie się kluczowym węzłem komunikacyjnym, łączącym miasto z innymi regionami Polski. W ramach projektu powstaną trzy perony – dwa dla linii kolejowej nr 8 prowadzącej do Kielc oraz jeden dla linii nr 22 w stronę Tomaszowa Mazowieckiego.

Przygotowania do budowy

Inwestycja ruszyła pełną parą, a pierwsze działania skoncentrowane są na przygotowaniu terenu pod przyszłe perony oraz budowę kładki dla pieszych. Prace obejmują również przebudowę istniejącej sieci trakcyjnej. Z uwagi na zakres robót, od 25 do 30 sierpnia zaplanowano zamknięcia torów oraz wyłączenia zasilania w godzinach nocnych, co ma zminimalizować wpływ na rozkład jazdy pociągów. Dodatkowo, dla zwiększenia bezpieczeństwa i płynności ruchu, powstanie tymczasowy przejazd przez tory linii 22.

Udogodnienia dla pasażerów

Nowoczesny przystanek będzie oferował liczne udogodnienia dla podróżnych, w tym windy i rozbudowany system informacji pasażerskiej. Szczególny nacisk położono na dostępność dla osób z ograniczoną mobilnością. Kluczowym elementem inwestycji jest kładka pieszo-rowerowa, która połączy ulice Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz i Krynicką, zapewniając szybki dostęp do peronów. Będzie ona wyposażona zarówno w schody, jak i pochylnie, co uczyni ją przyjazną dla wszystkich użytkowników.

Finansowanie i harmonogram

Koszt budowy kładki wynosi około 9,5 miliona złotych i jest finansowany z programu „Polska Wschodnia”. Cała inwestycja jest częścią „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”, a jej zakończenie planowane jest na II kwartał 2026 roku. Nowy przystanek to kolejny krok w rozwoju infrastruktury kolejowej Radomia, po niedawnym otwarciu przystanku Radom Wschodni.