Decyzję dotyczącą środowiskowych uwarunkowań dla konstrukcji drogi ekspresowej S12, rozpoczynającej się w Radomiu a kończącej na początku obwodnicy w Puławach (województwo lubelskie), wyemitował niedawno Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie.
Wymieniona instytucja przyznała GDDKiA szereg zadań do zrealizowania podczas etapów budowy i późniejszego użytkowania trasy. Zgodnie z tymi wymaganiami, planujemy stworzenie sumarycznie 63 specjalistycznych przejść dla fauny, wśród których znajdą się 34 przejścia przeznaczone dla małych ssaków i płazów, 28 dla zwierząt o większych gabarytach oraz jeden most krajobrazowy. Całość inwestycji będzie podlegała ciągłemu nadzorowi naturystycznemu. Dodatkowo, w toku procedur prowadzących do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), przeprowadzona zostanie ponowna ocena wpływu przedsięwzięcia na środowisko naturalne. Na koniec, rok po zakończeniu budowy i udostępnieniu trasy dla kierowców, poddane zostanie szczegółowej analizie porealizacyjnej.
Wybrany wariant trasy (B – oznaczony kolorem brązowym, z podwariantem AB, aktualnie oznaczony jako E), o długości około 67 km, będzie przecinać tereny gmin Orońsko, Kowala, Skaryszew, Gózd, Tczów, Zwoleń, Przyłęk, Policzna i Puławy. Projektowana droga ekspresowa będzie składała się z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu każda. Dostęp do trasy zapewnią siedem węzłów drogowych: Radom Południe, Radom Kowala, Radom Skaryszew, Tczów, Zwoleń, Czarnolas i Puławy Zachód (poprzednio Bronowice).