Nowy przystanek Radom Południowy: Korzystniejsza komunikacja dla mieszkańców Radomia

Radom wkrótce zyska nowy przystanek – Radom Południowy. Na jego terenie powstaną trzy nowoczesne perony, które zostaną wybudowane w pobliżu planowanej kładki dla pieszych, za którą odpowiada Miasto. Właśnie zawarliśmy umowę dotyczącą tej inwestycji. Dzięki temu pasażerowie uzyskają łatwiejszy dostęp do miejsc pracy i edukacji.

Podpisaliśmy porozumienie z Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji w Radomiu w sprawie realizacji inwestycji polegającej na budowie kładki dla pieszych oraz przystanku Radom Południowy. Inicjatywę tę wspierają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., które będą odpowiedzialne za opracowanie projektu i budowę trzech nowych peronów. Z kolei Miasto Radom zobowiązało się do rozbudowy ulicy Walentynowicz, co wiąże się z budową kładki dla pieszych nad obwodnicą południową.

Przystanek Radom Południowy umiejscowiony będzie między ulicami Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz a Krynicką. Planowany jest tam montaż dwóch jednokrawędziowych peronów na linii kolejowej nr 8 Warszawa – Radom oraz trzeciego przy linii 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom Główny. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, zainstalowane tam będą schody ruchome i winda ułatwiające dostęp do kładki. Przystanek będzie otwarty dla pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Całość realizacji będzie częścią „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.

Radom Południowy to jednak nie jedyny przystanek, który ma na celu usprawnienie komunikacji w mieście. Pod nowym wiaduktem drogowym na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej, między torami linii kolejowej Warszawa – Radom (lk8), planujemy także budowę przystanku Radom Wschodni. To rozwiązanie będzie korzystne dla podróżnych zmierzających w stronę lotniska. Inwestycję, której wartość wynosi 39 milionów złotych, finansujemy ze środków budżetowych. Realizacja tego przedsięwzięcia ma miejsce w ramach projektu „Poprawa Bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej w Radomiu”. Planujemy zakończyć budowę w II kwartale 2025 roku.