Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu podjęło decyzję o ogłoszeniu przetargu na leasing nowych autobusów spalinowych. Planuje się pozyskanie dodatkowych 10 pojazdów, które będą użytkowane przez dekadę w ramach leasingu operacyjnego. Zamówienie obejmuje autobusy miejskie klasy maxi, mające około 12 metrów długości. Wymogiem jest, aby były to pojazdy najnowszej generacji, wyprodukowane nie wcześniej niż pół roku przed dostarczeniem. Zasilane będą olejem napędowym i wyposażone w dodatkowe akcesoria.
Specyfikacja techniczna autobusów
Każdy z planowanych autobusów ma pomieścić 90 pasażerów, z czego 24 osoby będą mogły siedzieć. Ważnym elementem jest dostępność 8 miejsc z poziomu niskiej podłogi, co ułatwi podróż osobom o ograniczonej mobilności. Pojazdy będą wyposażone w trzy pary podwójnych drzwi, a także system klimatyzacji i ogrzewania, co zapewni komfortową podróż niezależnie od pory roku. Ponadto, w autobusach znajdą się tablice i wyświetlacze z informacjami dla pasażerów, system monitoringu oraz technologia zliczania pasażerów.
Normy emisji i gwarancja
Silniki autobusów muszą spełniać restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6, co jest zgodne z aktualnymi standardami środowiskowymi. Minimalna moc jednostki napędowej została określona na 200 kW. Producent zobowiązany jest do udzielenia 36-miesięcznej gwarancji obejmującej cały pojazd, co zapewni użytkownikom bezpieczeństwo i pewność jakości.
Terminy i kryteria wyboru dostawcy
Ostateczny termin dostarczenia wszystkich pojazdów to 31 marca 2027 roku. Oferty przetargowe można składać do 10 października. Kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze dostawcy będzie cena, mająca aż 80% wagi przy ocenie ofert. Pozostałe 20% zostanie przyznane na podstawie parametrów technicznych, takich jak jakość materiałów użytych do konstrukcji szkieletu nadwozia, zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi oraz długość gwarancji całopojazdowej.
Kontynuacja strategii leasingowej miasta
Radom kontynuuje strategię modernizacji floty autobusowej poprzez leasing nowych pojazdów spalinowych. Ostatni przetarg, rozstrzygnięty w kwietniu tego roku, dotyczył również leasingu 10 autobusów spalinowych i został przyznany konsorcjum Solaris Millennium Leasing. Całkowity koszt tamtego kontraktu wyniósł 25 milionów złotych brutto. Nowe zamówienie jest kolejnym krokiem w kierunku unowocześnienia transportu publicznego w mieście.