Startuje budowa nowoczesnego peronu Radom Wschodni pod miejskim wiaduktem

Rozpoczęto prace przygotowawcze do realizacji projektu nowego peronu, który znajdzie się pod wiaduktem drogowym usytuowanym na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu. Celem pierwszego etapu było usunięcie wszelkich przeszkód i konfliktów, aby umożliwić dalszą budowę. Konstrukcja nowego wiaduktu jest już mocowana do wybudowanych filarów umieszczonych między torami. Peron Radom Wschodni ma na celu ułatwienie dojazdu do pracy, szkoły i lotniska dla mieszkańców. Inwestycja, wartą 39 milionów złotych, finansowana jest ze środków budżetowych.

Budowa przystanku Radom Wschodni będzie prowadzona pod już powstającym wiaduktem drogowym na trasie ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Na linii kolejowej Warszawa – Radom (lk8), pomiędzy torami, wzniesiono nowy filar, który jest teraz wykorzystany do mocowania konstrukcji przeprawy drogowej. Paralelnie do prac miejskich, wykonawca przystanku Radom Wschodni rozpoczął prace związane z budową nowego peronu. Został on wyposażony w tymczasowy przejazd, niezbędny dla wjazdu specjalnych maszyn. Aktualnie usuwane są wszelkie konflikty terenowe. W czerwcu planowane jest przystąpienie do budowy systemu odwodnienia peronu, a także fundamentów i ścian peronowych, co nastąpi po zbudowaniu pierwszego przęsła wiaduktu.

Na terenie przystanku Radom Wschodni przewidziano wyspowy peron dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością oraz pasażerów z dużym bagażem korzystających z lotniska. Pasażerowie będą mogli dostać się na wiadukt drogowy zarówno za pomocą stałych schodów, schodów ruchomych, jak również wind.

Nowy peron będzie wygodnym miejscem dla wszystkich podróżujących – zostanie wyposażony w wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku. Powstanie również czytelne oznakowanie, elektroniczne tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Stojaki na rowery zostaną ustawione przy wejściach na perony, a całość oświetli nowoczesne oświetlenie LED. Dodatkowo przewidziano nagłośnienie oraz monitoring. Osoby niewidome i niedowidzące będą miały do dyspozycji specjalne ścieżki naprowadzające na powierzchni peronu.