Według planowego harmonogramu, intensywne prace budowlane mają miejsce na miejscu przyszłych dwóch nowych wiaduktów sąsiedztwie skrzyżowania ulic Żeromskiego i Lubelskiej, przechodzących nad szlakiem kolejowym. Obecnie, główne działania skupiają się na etapie betonowania przyczółków i filarów zaprojektowanej przeprawy, niezależnie od strony – Śródmieścia czy Dzierzkowa.
Ekipa budowlana już umocniła podłoże i umieściła zachodni przyczółek, znajdujący się kilkadziesiąt metrów za punktem skrzyżowania ulic Żeromskiego i Zbrowskiego. W trosce o bezpieczeństwo i stabilność konstrukcji, systematycznie montowane są zbrojenia pod kolejnymi filarami obydwu wiaduktów. Proces betonowania jest ułatwiany przez użycie specjalistycznych szalunków systemowych, co znacznie przyspiesza całe przedsięwzięcie. Ponadto, kontynuowane są dodatkowe prace fundamentowe i na filarach najbliżej szlaku kolejowego montuje się zbrojenia pod górne belki.
Pragniemy przypomnieć, iż zaplanowano realizację dwóch równoległych konstrukcji nad torami kolejowymi, w miejscu łączącym ulice Żeromskiego i Lubelskiej. Łączna szerokość obiektów wyniesie 34 metry, a ich długość sięgnie blisko 280 metrów. Poniżej nich powstanie nowy przystanek kolejowy – Radom Wschodni, który ułatwi dojazd pociągami do centrum miasta oraz na lotnisko. Dodatkowo, zostanie utworzone połączenie trasy pieszo-rowerowej przy ulicy Olszewskiego (trasa N-S) z nowo zaprojektowaną trasą biegnącą wzdłuż ulicy Szklanej.