Na terenie województwa mazowieckiego zaplanowano realizację projektu przystankowego, składającego się z 16 lokalizacji. Suma przeznaczona na ten cel wynosi prawie 92 miliony złotych. Wśród przewidzianych inwestycji znajduje się konstrukcja nowego przystanku o nazwie Radom Południowy.
Andrzej Kosztowniak, pełniący funkcję posła, zwraca uwagę na podział kosztów planowanej inwestycji między PKP Polskie Linie Kolejowe a gminą miasta Radom. Według ustaleń, spółka kolejowa pokryje wydatki związane z budową peronów, natomiast konstrukcją kładki prowadzącej do nich zajmie się miasto.
Obecnie, projekt budowy kładki dla pieszych nad obwodnicą południową w Radomiu, pod nazwą „Rozbudowa drogi powiatowej – ul. Walentynowicz”, został umieszczony przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu w „Planie postępowań o udzieleniu zamówień na rok 2024”. Nowo powstała kładka ma stanowić część przyszłego węzła przesiadkowego, który zawiera plany budowy nowej pętli autobusowej, parkingu rowerowego, punktu socjalnego dla kierowców oraz parkingu „Parkuj i jedź”, utworzonego w 2021 roku.
Radom zamierza zaciągnąć środki finansowe na ten cel z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej na lata 2021-2027. Jak zauważył poseł Kosztowniak w swojej interpelacji, procedura projektowania kładki została niedawno zakończona, a inwestor planuje rozpocząć postępowanie dotyczące prac budowlanych już w trzecim kwartale bieżącego roku.